Van de bergen naar de zee - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van bootje0307 - WaarBenJij.nu Van de bergen naar de zee - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van bootje0307 - WaarBenJij.nu

Van de bergen naar de zee

Door: Bo reijnen

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2015 | Vietnam, Hoi An

Lig me zo te vervelen op bed, dus ik dacht laat ik weer eens een verslag schrijven.
Na halong bay was het tijd om 1 dagje bij te komen in Hanoi, want we hadden de dag daarna een zware trip naar sapa geboekt. Na 6 uur rijden van Hanoi naar Sapa kwamen we aan bij een super mooi stadje midden in de bergen met allemaal rijstvelden. De eerste dag daar hebben we met een groepje scooters gehuurd en zijn we naar watervallen en schitterende uitzichten gereden.
De volgende dag moesten we over alweer vroeg uit de veren voor de trekking door de bergen. In 2 dagen gingen we 30km hiken, de eerste dag 18km en de tweede dan logischerwijs 12km. De eerste 6km was door een dorpje van de Hmong(een minority in Vietnam) en dat was makkelijk dus ik was al een beetje teleurgesteld, maar toen kwam het een ongelofelijk moeilijke hike met heel stijl omhoog en omlaag. Na ongeveer 8 uur hiken kwamen we aan bij onze homestay midden in de bergen. Met een homestay slaap je bij locals en doe je mee met hun tradities. Na een geweldige maaltijd kregen we rice wine of happy water zoals de locals t noemen, na 4 shots happy water was iedereen ook echt heel blij en hebben we er een leuk feestje van gemaakt met z'n allen. Met een lichte kater moesten ee de volgende ochtend nog 6 uur hiken deze keer was het niet zo lastig en kwam ik er vrij makkelijk doorheen.

Joep, de boer, en ik hadden besloten dat we maar verder gingen reizen met z'n 2en dus nadat we terug kwamen in Hanoi hadden we een nachttrein geboekt naar dong hoi, waar we na 10 dagen eindelijk een eigen toilet en douche hadden , jaja we gingen op de luxe tour voor 1 nacht met een hotel. Vanuit het hotel hadden we een motor gehuurd en zijn we naar de phong nha gegaan, een national park met heel veel grotten. Daar zijn we naar de dark caves gegaan, een grotten stelsel zonder licht waar je dan doorheen moest lopen. Aan het eind kwamen we in een modderbad terecht en toen iedereen er eenmaal aan gewend was werd het 1 groot feest met modder gevechten en duikende mensen.

Weer wilde we zo snel mogelijk door dus hebben we de volgende ochtend de bus naar hue gepakt en daar de verschrikkelijk saaie Imperial city bekeken, maar als je in hue bent moet je t hebben gezien.
De dag daarna zijn we naar de dmz gegaan en hebben we de Vietcong tunnels gezien en heb ik een zeldzaam moment van claustrofobie meegemaakt aangezien we 23m onder de grond zaten, na een paar happen frisse lucht vond ik dat ik mezelf moest vermannen en door moest gaan, totally worth it! Heel bijzonder om te zien hoe deze mensen 6 jaar onder de grond hebben geleefd.

Joep en ik hadden gehoord dat de trip van hue naar hoi an geweldig was, dus hadden we besloten dat we de volgende dag een motor gingen huren en die trip maar eens gingen pakken. Een andere Nederlander die we hadden ontmoet had ook een motor gehuurd en ging gezellig met ons mee. Adrienwin een meisje die we uit sapa kennen ging ook richting hoi an en is bij Joep achterop gegaan. Een motor is zeg maar een scooter die ongeveer 100 gaat, in het begin erg wennen maar na een paar bochten had ik t wel te pakken. Maar man wat een geweldige ervaring door dorpjes en door de bergen en langs de zee in 1 dag. Na 8 uur rijden kwamen we aan in hoi an, vermoeid maar voldaan. We vonden dat we wel weer een hotel hadden verdiend. Vandaag ga ik een pak op maat laten maken in hoi an en de stad een beetje gaan bekijken. Joep gaat Vietnam de 30ste verlaten dus dan ga ik t echt in me eentje doen. Misschien zelfs wel op de motor!
Oh ja onze motor tour is exact dezelfde als de top gear Vietnam special, dus mocht je willen zien wat ik in t echt heb gezien zoek t even op.

Xxx
Bo

  • 29 November 2015 - 22:36

    Aad En Hanneke:

    Hi Bo,

    geweldig om allemaal te lezen. Zo te lezen, zie en beleef je in een paar maanden meer dan menigeen in een heel mensenleven.

    Geniet er maar lekker van en wees voorzichtig daar in die verre landen op de motor.

    liefs, A en H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Vietnam en Cambodja

De verre reis deel 2

Recente Reisverslagen:

25 December 2015

Dubbel kerstcadeau!

20 December 2015

Dedicated to the victems

18 December 2015

Goodbye Vietnam, hello cambodia!

11 December 2015

De eerste maand

05 December 2015

Zon, strand, watervallen en festval

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 8409

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 10 Januari 2016

Vietnam en Cambodja

25 Januari 2011 - 30 November -0001

Thailand, Cambodia en Vietnam

Landen bezocht: