Goodbye Vietnam, hello cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van bootje0307 - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam, hello cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van bootje0307 - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam, hello cambodia!

Door: Bo reijnen

18 December 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Saigon, wat een levende leuke stad! Helaas niet heel veel te zien. We zijn naar the war museum gegaan, wat vrij indrukwekkend was. Er is een sectie die the tiger cages heet. Het gaat over 2 eilanden die nu kleine paradijsjes zijn maar tussen 1930 en 1970 waren het gevangenissen voor politieke tegenstanders. Een Tiger cage is een heel klein open kooi met prikkeldraad aan de buitenkant waar mensen weken in moesten zitten, daarnaast was marteling een dagelijks ritueel. Vrij emotioneel om de verhalen daarover te lezen. Na het museum gingen we bij een vegetarisch restaurant eten wat veel te fancy voor ons was, maar het was niet zo heel duur en het eten was geweldig. Daarna hebben we niet zoveel meer gedaan, door de stad heen gelopen en proberen door te krijgen hoe groot deze stad eigenlijk is. De 16de hebben Alena en ik de bus gepakt naar phnom penh , Cambodja dus, na 6 uurtjes rijden kwamen we alweer aan en hadden we vrij snel een hostel gevonden waar we een privé kamer hebben voor 3€pp, de kamer stelt geen fuck voor maar ach het is goedkoop. Gisteren zijn we naar the royal palace gegaan, niet zo heel boeiend maar wel geinig om te zien. Vandaag hebben we een tuk tuk gehuurd en zijn we naar silk island gegaan, een eiland in de Mekong river, waar ze zoals de naam al verklapt zijde maken. We kregen een gratis tour van iemand die op een silk farm werkt en hij heeft ons uitgelegd hoe ze zijde maken, wat vrij indrukwekkend is. Daarna heeft onze tuk tuk ons het dorpje op t eiland laten zien en zijn we lekker terug gegaan. Vanavond gaan we naar de bioscoop op de nieuwe star wars te zien, ik weet het schandalig, maar wil m toch wel heel graag zien.
En morgen waarschijnlijk het meest heftige van mijn reis meemaken, the killing fields!

Xxx Bo