Zon, strand, watervallen en festval - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van bootje0307 - WaarBenJij.nu Zon, strand, watervallen en festval - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van bootje0307 - WaarBenJij.nu

Zon, strand, watervallen en festval

Door: Bo reijnen

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2015 | Vietnam, Mui Ne

Ik dacht weinig te melden te hebben, maar nu ik erover nadenk heb ik de afgelopen dagen best veel gedaan. We gingen weer eens voor luxe in hoi an. Tenminste de een kamer met z'n 3en was goedkoper dan een dorm room bed, dus was de keuze makkelijk, Joep, arrienwin (een Engels meisje dat met ons mee reisde) en ik hadden weer een eigen kamer.
De 2 de dag in hoi an heb ik een geweldig navy blue pak laten maken, zoals jullie misschien wel hebben gezien op facebook.
De dag daarna hebben we een paar motors gehuurd en zijn we naar my son gegaan, daar heb je oude hindoeïstische ruïnes, als je er 2 hebt gezien heb je ze allemaal gezien dus daar waren we vrij snel klaar mee. Gelukkig was het 1.5 uur rijden en was er veel regen, dus was echt een geweldige trip.
De derde dag in hoi an hebben we echt geen reet uitgevoerd, we hadden een zwembad bij het hotel, dus we hebben de hele dag lekker bij t zwembad gehangen. Arrienwin ging die dag naar de Filipijnen en Joep en ik terug naar de dorm rooms.
De vierde dag heb ik mijn bus ticket naar qui nohm geregeld(aangezien ik een pak had gekocht heb ik de motor maar laten gaan) en zijn we met wat mensen hoi an in gegaan, want het enige wat je in hoi an kan doen is het schitterende stadje bekijken met een grote market en heel veel kleine gebouwtjes. In de avond hebben Joep en ik een borrel gedronken om onze reis samen te vieren, aangezien hij de volgende dag naar ho chi Minh vloog om vanaf daar naar Bali te gaan.
De dag erna kon ik eindelijk door naar qui nohm en vanaf daar een motor taxi pakken naar bai xep, een klein niet toeristisch vissersdorpje. Het was gelukkig maar 5 a 6 uur rijden in een bus dus ik was lekker vroeg in de bus gestapt ( waar alleen maar locals in zaten die geen Engels spraken) en kwam om 12 uur al in bai xep aan.
Dan kom je in een heel klein dorpje met hele smalle straatjes en iets wat voor een huis door moet. Aan het eind van de straatjes kom je aan bij waarschijnlijk het mooiste strand wat ik tot nu toe ooit heb gezien. Ik sliep in the big tree hostel een heel relaxed hostel, gerund door een Australiër, een Hongaar en een Braziliaan en achter de bar en in de keuken zijn locals aan het werk die Engels willen leren en de hele dag dus met je praten en super vriendelijk zijn. Op mijn aankomst dag was ik de enige in mijn hostel en had ik de dormroom en het hele hostel dus voor mezelf. De dag erna heb ik een motor gehuurd en ben ik de omgeving gaan bekijken en hele mooie uitzichten gezien.

In de avond kwamen er 3 Duitse dames en een Amerikaan waar ik gelijk een klik mee had, we besloten de volgende dag naar een waterval in de buurt te gaan. We hadden een route beschrijving gekregen van de Australiër van t hostel, maar we hadden een afslag gemist en na 1.5 uur lopen op onze teenslippers door de jungle zonder wegen in 35 graden kwamen we eindelijk aan bij een waterval die nog niet ontdekt was door toeristen of locals dus we hadden de hele waterval voor onszelf! En na 1.5 uur hiken kan je wel wat verfrissing gebruiken dus we hebben daar een uur gezwommen. Daarna kwam het moeilijkere gedeelte, terug komen, we besloten de waterval naar beneden te volgen omdat die uiteindelijk wel bij een pad zou uitkomen of anders in de zee zou uitmonden. Na een hele lange hiken met rotsklimmen en een hoop gestuntel vonden we eindelijk een pad en waren we vrij snel weer terug in de bewoonde wereld. Ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar als pascal, een van de Duitse meisjes, terug is stuurt ze alle go pro filmpjes naar me door.

Die avond hoorde we van een local, Khai, over een 3 daags festival in mui ne. De Duitsers en Amerikaan zijn met de motor dus die gingen zoiezo. Nu moest ik daar alleen nog zien te komen, gelukkig ging Khai ook naar dat festival en vond het geen probleem om mij achterop te nemen.
De volgende ochtend had ik enorm veel pijn in mijn voet en kon ik amper lopen, dus waarschijnlijk ben ik ergens in gestapt bij de waterval. Twee dagen erna heb ik al mijn moed bij elkaar gepakt( ik kan namelijk niet tegen voeten en al helemaal niet als er iets mis mee is) en heb ik het plekje open gemaakt en tot mijn grote opluchting zat er niets in en ging t daarna gelijk stukken beter. We gingen rond 8 uur rijden naar nha trang ongeveer 200km verder. Daar hebben we met ze 6en in een hotel geslapen en niets gedaan, aangezien we allemaal gesloopt waren van de rit en nha trang een enorme kut stad is.

De volgende dag na waarschijnlijk het beste ontbijt ooit ( wat je waarschijnlijk alleen krijgt als je Vietnamees kan, want Khai had t voor me geregeld en ik had t nog nooit geien) zijn we gaan rijden naar mui ne. In deze rit hebben we alles meegemaakt. Pascal heeft een ongeluk gehad en had gelukkig alleen maar wat schammen, Alena en kerra hebben een lekke band gehad en toen we bijna in mui ne aankwamen werden we aangehouden door de corrupte vietnamese politie en moest Leroy 700.000 dong betalen (30$) om zijn motor terug te krijgen. Maar eenmaal aangekomen in mui ne zijn we naar t festival gegaan en hoewel het niet al te druk was, hebben we t allemaal toch enorm naar ons zin gehad.
Vandaag gaan we Khai opzoeken en gaan ee samen met hem koken en daarna weer lekker richting het festival.

Xxx
Bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Vietnam en Cambodja

De verre reis deel 2

Recente Reisverslagen:

25 December 2015

Dubbel kerstcadeau!

20 December 2015

Dedicated to the victems

18 December 2015

Goodbye Vietnam, hello cambodia!

11 December 2015

De eerste maand

05 December 2015

Zon, strand, watervallen en festval

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 8385

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 10 Januari 2016

Vietnam en Cambodja

25 Januari 2011 - 30 November -0001

Thailand, Cambodia en Vietnam

Landen bezocht: